Monday, June 01, 2009

Cina...Melayu Banjar?????

arini ada mood baik skit nak pegi jogging...semalam dah jogging setelah sekian lama tidak menjejakkan kaki kat Padang Polo tu (sape duk Ipoh tau la tempat tu)...jumpa membe lama aku Abg Hamzah...dia ni memang otai lari2 kat Padang Polo tu..selalu masuk acara lari..tapi skang ni perut dah naik..terkejut gak aku tgk..



semalam dah janji ngan dia pas jogging nak pi Gym kat Kompleks Belia & Sukan depan Stadium Perak..5 minit dari Padang Polo.....aku tak pernah pergi pon...teringin gak tgk macam mana keadaan gym tu..aku biasa work out kat umah je....1st time pegi tadi..wah ramainya...segan gak aku..semua badan besar2..hahaha..adalah 2 3 org yg kurus kering...heheheh...buat la workout dalam sejam lebih...penat gak lepas jogging terus ke gym...buat yg basic je..tak leh paksa kalu 1st masuk gym buat yg berat2...




dah abis workout tu...siap2 nak balik...nak dijadikan cerita kat tempat parking motor...aku siap nak pakai helmet...datang seorang pakcik kot..lebih kurang 30-40 an dari segi muka nya...datang kat aku dengan muka yg musykil...pastu dialog bermula

pokcik : kamu ni cina ke?????

aku : aikk...tak lah saya ni melayu...(dengan penuh kehairanan)...abg hamzah sebelah aku pon mengerut dahi...


pokcik : melayu ye....MELAYU BANJAR ke MELAYU .......?????

aku : saya MELAYU ASLI la pakcik...kenapa???

pokcik : Melayu ASLI yer...kenapa kulit kamu putih lain macam?

aku : putih lain macam (dengan muka mati kutu)...dalam hati aku...(bengong apa pokcik ni....)

aku ngan abg hamzah yg ada sebelah aku apa lagi gelak bagai la...hahahahahaha...



aku rasa aku ni taklah putih mana yg seperti pokcik misteri tu kata...aku pon tak tau macam mana typical MELAYU BANJAR....dan yang tak tahan pokcik tu tanya aku ni Cina ke?...hahahahaha..tak masuk akal betu...dah 2 kali org tanya aku ni cina ke tak?

ada rope cina ke aku...hanya jauhari yang mengenal manikam..

hahahahahahahahahahaah

aku citer kat mak aku pastu dia pon gelak je...




6 comments:

  1. hihi...kalau kite pun kite hairan bin ajaib dengan pakcik yang misteri tu..

    ReplyDelete
  2. awas! pakcik tu mungkin nak mengorat anda! ahahahahahaahhahaah :P

    ReplyDelete
  3. pari-pari : hahahahahaha

    murni : tu lah pokcik tu demam kot...

    roslee : hahahahtak bleh blah...gilo apa nak mengorat...aku terajang dia nanti..hahaha

    ReplyDelete
  4. ish3... pakcik yg da tua tu pon tok die nk teranjang??? kejam suggoh... jgnn... jangan...
    jangan tak terajang..wakaka... pakcik gay..nk nowat tok die.. hiks.. =P

    ReplyDelete