Monday, June 15, 2009

Hobi Baru....

aku lately punya hobi baru bila takde apa nak buat....dah jadi ketagih plak nak melukis..hehehe..baru tak baru la..memang sejak dari sekolah aku ni minat melukis...kebetulan masa gi giant aritu nampak oil pastels murah giler..so aku ni pantang nampak alatan yang berkaitan dengan warna...lukisan dan sewaktu dengannya...so beli la tanpa ragu2....koleksi sebelum ni pon jarang guna..bila datang mood je aku akan melukis..tah tetibe semalam mood datang...sepanjang malam aku abiskan masa dengan melukis dan mewarna...medium aku kertas A4 ngan oil pastels , water color dan pencil color...semalam saja aku dah hasilkan 4 lukisan...wah bangga gak la...tu lah dia penangan kalu mood datang...semua benda buat jadi..heheheh.


ni lah passion aku skang ni..hehehe

hasil lukisan aku tidak la sehebat pelukis2 lain...aku lebih kepada corak bunga dan bebas...ikut apa yg aku rasa nak lukis...tapi aku teringin nak belajar lukis potret..takpe satu hari nanti insyallah....kata omputih "practise make perfect"...katanya!!!!...takpe dengan minat yang ada lepas ni aku nak hasilkan pelbagai jenis lukisan.....salah satu cara jugak aku ekspresikan diri aku ni....tak mau sia-siakan bakat seni yang ada....


1. warna-warni kehidupan


2. rerama (ni teknik paling senang masa sekolah letak water color then lipat n ratakan)


3. bunga teratai(hehe..inspirasi aku je)


4. Lautan flora...(wah tak reti bagi nama..bantai je)


5. 2 hati jadi1 (macam lagu walls conetto plak dah)


6. Orange Blast (ni mak aku suka..kata dia leh buat corak baju kurung...hahahah..yolah)

pada pendapat korang..ada bakat ke aku ni??????hehehehe..takpe ni satu permulaan aku..mana tau dari suka2 ke minat nanti ada hasilnya kan....boleh aku share lagi..aku blom abis explore lagi dunia seni ni betul2....macam2 cabang seni aku nak cuba...hehehe..doakan yg terbaik ye!!!!!

5 comments:

  1. ooooo adie ni kreatif lah ner. akak pun suka lukisan yang nombor 6 tu. memang cantik. hmmmm yang no 5 tu pun menarik even simple. ada bakat terpendam rupanya adie ni yer.

    ReplyDelete
  2. hehehe

    memang suka melukis kak ani...sejak dari sekolah lagi...bakat terpendam

    thankss

    ReplyDelete
  3. lukis muka aku cepat!!! sat2 nak posing muka chubby2!

    ReplyDelete