Wednesday, June 10, 2009

SATU

SATU?????

simbolik tajuk lagu Dewa 19 tu kan....aku bukanlah penggemar Dewa19 mahupun band2 indonesia yang lain....tapi lagu2 diaorang ada sesuatu yg unik dan kita boleh ambik iktibar....kebetulan masa tgk konsert AF7 dulu ada sorang peserta(akim)..bawak lagu 'satu'....1st time aku dengar...mcm best je lagu n lirik dia...baru hari ni aku search kat tenet lagu, lirik dan video dia.....aku amati lirik dia betul2...ada maksud tersirat dan subjektif untuk penilaian masing2....Dewa19 terkenal dengan lagu2 berbentuk ketuhanan....lirik dia seperti di bawah ni...

Aku ini adalah dirimu

Cinta ini adalah cintamu

Aku ini adalah dirimu

Jiwa ini adalah jiwamu

Rindu ini adalah rindumu

Darah ini adalah darahmu



Chorus:

Tak ada yang lain selain dirimu

Yang selalu ku puja

Ku sebut namamu di setiap hembusan nafasku

Ku sebut namamu, ku sebut namamu



Dengan tanganmu aku menyentuh

Dengan kakimu aku berjalan

Dengan matamu aku memandang

Dengan telingamu aku mendengar

Dengan lidahmu aku bicara

Dengan hatimu aku merasa



bila aku baca balik lirik ni...memang unik dan simbolik kita terhadap Tuhan.....apa yang kita ada semua ni pinjaman dari tuhan....part yang last tu dengan tangan, mata, kaki, telinga pinjaman dari tuhan kita dapat buat semua benda....tersentuh aku setiap kali dengar lagu ni....dan bila tgk video dia lagi aku paham lagu ni....




pada aku ni lah video klip yg betul2 memberi kesan dan mesej dia sampai.....Tahniah kepada pembikin Video klip yang bagus sangat bagi aku.....

No comments:

Post a Comment