Saturday, June 13, 2009

Kenduri Doa Selamat & Baca Yasin





malam Jumaat yg lepas...adik beradik abah aku berpakat nak buat majlis baca Yasin dan doa selamat. Kebetulan plak tengah cuti sekolah...so ramai la pakcik n makcik aku balik Ipoh bawak anak memasing.....Majlis bermula lepas Maghrib yang diketuai oleh pakcik aku......masak memasak semua kerja2 gotong royong makcik aku yang dah biasa ambik kontrak memasak....seronok sangat dapat berkumpul ramai2...bukan selalu...ada waktu2 tertentu je dapat jumpa sepupu n anak sedara..tak cuti sekolah...hari raya....takpun kenduri kahwin.....penuh rumah makcik aku yg biasanya sunyi tu..dan waktu ni jugak lah nak tunjuk n tengok anak masing2 yang baru lahir...tahun 2009 ni berlumba2 spupu2 aku dapat anak...aku je tak tau lagi bila..jangankan anak...isteri pon blom nampak...hahahaha..insyallah...anak buah ramai la...biasalah pakcik kesayangan...hehehe



ni lah anak buah aku yang paling rapat ngan aku...kakak n adik..sibuk nak posing...macam pakcik dia jugak la...hehehehe



gambar2 sekitar majlis....atas tu pakcik aku tgh mengimam kan majlis bacaan yasin



antara juadah yang disediakan oleh makcik aku ada pacheri nanas, jelatah, ayam masak merah dan gulai dalca ada udang besar...heheheh..yummy..


ni pinggan aku....kalau nak tau ni baru 1st round....malam tu aku bantai 2nd round...padanlah orang ngomen aku dah bolat..inilah rahsianya...hehehe


ni plak pencuci molot pada malam tu....ada kuih limas yang sedap, pastu bubur jagung dan air kopi pembuka mata..hahahaha...memang kaw2 punya kopi la

3 comments:

  1. makan sakan..moga cepat "berbadan dua" hehehehehehehehehehehehehe :P

    ReplyDelete
  2. hahahah

    hampeh ko roslee

    berbadan dua ye...oh tidak mungkin sama sekali...berbadan satu bukit je..hahaha

    ReplyDelete