Thursday, May 14, 2009

Cuba Masak & Makan

Hari ni tetibe plak terasa nak masak Gulai Taucu...kebetulan aku tinggal ngan Abah je.....sepanjang Umi aku takde ni...rajin plak aku nak try memasak.....barang2 abah dah beli siap tuk seminggu...heheheh..kalu tak malas gak sebab tinggal berdua....masak bebanyak rugi plak....hari ni mood rajin datang...teringat gulai taucu yg memang jadi faveret satu family sejak dari dulu....Umi pernah ajar ....masih ingat lagi cara2 nya...aku rasa inilah masakan yg paling simple n senang sgt nak sediakan...tak byk kesah....campak2 je



ni lah bahan2 untuk gulai taucu...wah presentation kena menarik...


ikan kena goreng terlebih dahulu supaya garing n tak lembik bila masuk dalam gulai


masak-masak tunggu sampai keajaiban berlaku...hahahaha


TADAAAAAA!!!!!!!!!


inilah hasilnya....yummy

seperti cakap abah aku..kalu dah ada gulai taucu ni tak payah ada lauk lain dah...semua cukup..ikan ada...sayurnya pon dah cukup....makan gulai ni saja ngan nasi...aku jamin pasti akan tambah berkali2.....hehehe..lepas tu sure ketidoran disebabkan kekenyangan....

Ok selamat mencuba......kalu aku boleh korang jugak mesti boleh punya......bakat memasak dalam setiap org lain2...so cuba dulu baru tau.....jangan tau makan je......

6 comments:

  1. adie
    akak tak kuar lunch lagi ni. tgk lauk adie masak terus rasa lapar....hehehhe sedap dan terbuka selera ni.....hehehhehe.

    ReplyDelete
  2. hehehehehehe..

    mai makan sekali ngan adie kak ani

    tak payah lauk lain dah...

    kita makan beradap berdua...hehehehe

    ReplyDelete
  3. amboih...teman tak ajak ke?hehehhehhe chef adie dh turunkan ilmu! kasi nama glamer sket kat masakan ko mcm "gulai tauchu terlalu istimewa" perghhh!hehhehehehehe

    ReplyDelete
  4. hahahaha

    byk la ko punya nama glamer ye

    hampeh je....mesti ke nak masukkan nama lagu Adibah Nor ......simbolik la konon

    hahahaha

    ReplyDelete
  5. Petrghh.. Menusuk kalbu, hati, jiwa dan raga..
    Tertelan ayor liur plakk..
    Bila mau dtg masak kat umah kitorang lagii..
    hehehe..

    ReplyDelete
  6. hahaha pejai boleh je....teringat plak time masak2 dulu....mcm kenduri...hehehe

    ReplyDelete