Sunday, April 11, 2010

Hujung minggu yang memenatkan........

Alhamdulillah dah solat maghrib ni...lega skit..baru dapat nak online..update blog....walaupon masih keletihan dan mengantok ni...hari ahad pon kena keje...biasalah Exam final kena jaga tetiap hari...sejak dari semalam lagi tak cukup tidor...dari jumaat malam buat persiapan peperiksaan SPA gred 41...so semua dah selesai..berjalan dengan lancar....nak citer skit pengalaman mengambil exam tu....hari sabtu semalam 10 April 2010 sesudah subuh...hehehe..ayat tak leh blah...bertolak dari umah dengan motor kesayangan aku kul 7.15....itu je kenderaan aku yang ada....lagipon aku yakin nanti akan sesak jalan menuju ke Kolaj Matrikulasi Gopeng......aku hanya mengambil masa selama 30 minit je nak sampai..rempit punya pasal..hehehe..alhamdulillah kete tak banyak lagi...sampai cari tempat parking motor...segar btul dpt hirup udara segar atas bukit kat kolej tu pepagi....cari tempat plak satu hal...dulu masa ambik test pegawai tadbir SUK kat situ gak....tapi kali ni dewan lain..jenuh mencari....jumpa gak....exam star kul 9.oo pagi...aku nak gak citer perjalanan exam semalam...kalu korang tak mau baca pepanjang...stop kat sini..hehehe....

9.00-9.40 (40 minit)
bahagian 1/seksyen A

bahagian ni objektif...soalan lebih kepada perkembangan kat Malaysia..ada soklan filem yasmin ahmad, piala dunia punya tuan rumah, pentadbiran kerajaan.....boleh la jawab sebelum masa tamat...hohoho

aku kasi :

10.00-10.45 (45 minit)
bahagian 1/seksyen B

bahagian ni byk tanya pasai matematik, analitikal dan logikal....adoyaii..soklan dia memang la aku suka sebab ada kira2...guna akai skit.....tapi masalahnya...tak cukup masa nak jawab 40 soklan tu....dah la tak leh guna kalkulator....haruslah kira atas kertas soklan...gigih ni buat jalan kira mcm bebudak sekolah...hahahaha

aku kasi :


11.00-11.45 (45 minit)
bahagian 1/seksyen C

bahagian ni paling aku suka sebab aku jawab paling cepat....senang sgt...heheh belagak tul aku ni...petikan bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris......cukup puas hati...kenapa la tak banyakkan soklan macam ni..senang aku lulus exam..hahahaha..mcm la bapak aku buat soklan kan...choyyyy!!!!!

aku kasi :


12.00-1.00 (1 jam)
bahagian 1/seksyen D

ni bahagian yang buat aku resah dari hari pertama aku tau dapat ambik exam SPA ni...ESEI.....adusss....aku rasa aku buat karangan macam budak darjah 6 tau....kalu budak darjah 6 baca pon depa pakat dok gelak kat aku...isi berterabur...adoiii..tulah dah lama tak mengarang dan kurang membaca...padahnya...baca bila nak ambik exam je...huhuhu..ada 3 soklan...aku pilih soklan no 2...jenuh la aku baca isu NKRA la, H1N1 la, 1 Msia la...apah pon tak kluar..ni dia aku ingt lagi soklan nya

"Golongan muda masa kini kurang semangat patriotik...bincangkan"

aku bagi :


2.00-3.00 (1 jam)
bahagian 1/seksyen E

ni lagi la buat aku kecut perut...soklan ESEI english...choyyyy!!!!....aku dah berdebar giler sebelum tgk soklan dia....sekali bukak..terdiam kejap...hohoho...1 pasai keburukan facebook/twitter...2 pasai mcm mana nak jadi ahli yang berjaya dlm satu pertubuhan dan 3 pasai perpaduan......yang aku baca artikel pasai 1 Msia...tapi dlm bahasa malaysia...haruslah aku translate balik apa aku baca dalm english..kluar semua bahasa pasar aku...makcik kat pasar tu pon tak guna bahasa tu...hahahahahaha....ngeri aku baca esei english aku....dengar lagu beyonce hafal bagai..bila nak mengarang...kelu tangan aku ni...hahahahah

ni soklan dia " what way to further enhance unity in our country".....katanya

aku bagi : tak tau nak bg berapa bintang....tawakal je..huhuhuhu


3.20-4.20 (1 jam)
bahagian 2/seksyen A&B

bahagian ni senang je...tanya pasai minat dan sahsiah diri...jawab YA atau Tidak je......200 soklan plak tu...lenguh tangan membulat jawapan....main tanda je..dah malas nak jawab...pikiran aku dah melayang bila nak habis n nak balik umah....

aku bagi :

balik umah jalan kat kolej tu sah2 la sesak teruk..semua sibuk nak balik..inilah kelebihan orang naik motor macam aku.....

terlupa plak...masa exam tu...jumpa ex-roomate aku kat USM dulu....wah tak sangka betul..sejak 2008 tak jumpa dia..tetibe jumpa..jejak kasihan betul..hahahaha....jumpa gak ex-officemate aku masa keje tahun 2004...lama giler tak jumpa....

buat aiman n pejai...semoga kita berjaya tuk exam tu..dan dipanggil temuduga....tak lupe wat adik aku (Ajib) yg ambik jawatan pegawai belia dan sukan....doakan yg terbaik.....


wah panjang btul entry aku kali ni...lantak la korang kalu takmo baca...hahahaha...lupe jugak nak bgtau..semalam tgk wayang citer Date Night...duk seat 2 dari depan...sah2 aku tertidor...dah kepenatan...tapi citer tu memang kelakar...lawak lucah btul..sengal je.....aku dah amai2 je tgk citer tu..

No comments:

Post a Comment