Thursday, April 22, 2010

23 APRIL 1982 - 2010



Syukur Allhamdulillah aku panjatkan keSYUKURAN ke hadrat Ilahi….pukul 12 mlm tepat tanggal 23 April 2010 bersamaan Jumaat 8 Jamadilawal...genap aku 28 tahun menumpang di dunia tuhan ni….tiada perasan lain yang dapat menggambarkan betapa aku bersyukur dapat meraikan setahun lagi dalam perjalan hidup aku.

Banyak dugaan pahit, manis, masam, dalam perjalanan seorang yang bernama MOHD MAHATHIR BIN MOHD RADZUAN…….aku dilahirkan tepat jam 2.00 pagi di Kampung Baru Tambun, Ipoh seperti yang dicatatkan di dalam surat beranak…nama Mahathir muncul dari arwah atok (Ibrahim Matt Kassim) yang pada ketika itu tak silap aku dari cerita yg disampaikan umi..diambil sempena kemenangan Tun Dr Mahathir dalam pilhanraya…..aku bangga memiliki nama hebat ini….

Aku dibesarkan di Kampung Baru Tambun sejak lahir sehingga la kini….aku satu-satunya anak yang masih tinggal ngan umi n abah…..

Selama 28 tahun mcm2 orang aku dah kenal….banyak dosa yg aku dah buat(biarlah tuhan yang menentukannya)….banyak jugak sumbangan aku dah buat(choyyy perlu ke..hahahaha)..walau apa pun..banyak lagi yang belum aku capai……aku nak ada kete sendiri, umah sendiri, BINI sendiri, ANAK2 sendiri……aku nak kehidupan yang lebih terjamin…skang ni pon keje tak tetap…aku kena berusaha lebih kuat lagi…..

Aku tak nak dengar tohmahan dan kejian dan ujian melambung dari org sekeliling aku lagi dah pasni…aku kena jadi org yang sederhana….sebelum ni org selalu kata aku ni sensitif, emosi, sombong, mcm pompuan lah(ada aku kesah…ko ada), perasan macam bagus, semua tu terpulang…telinga aku dah cukup kebal dengan benda remeh temeh tu…janji aku dapat Bahagiakan diri aku dan keluarga aku…itu dah cukup puas hati……..

Untuk diri aku.."SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KELAHIRAN YG KE-28"

Semoga aku cepat dapat jodoh, dapat kerja tetap dan hidup lebih terjamin…Insyallah…

aku nak share gambo2 sejarah aku dulu...hehehe..bila tgk balik kelakar sangat..transform jugak la aku kan dulu kini dan selamanya...wah...hehehehe..



seingat aku ni time form 3...tak leh blah kan..mcm indon pon ada..hahahahaha


(kiri) masa poli sem 4.........(kanan) masa baru masuk politeknik..umur 18 tahun...hehehe


ni masa time diploma.....rambut belah tengah lagi tu...hohoho


ni time keje tahun 2003-2004...smart la skit kot dari yg dulu...hehehehe..udah berduit...katanya


ni tak silap aku gambo tahun lepas...dah berisi aku...huhuhuhu...

2 comments:

  1. Selamat Hari Lahir yang ke-28. Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, dipecepatkan jodoh dan mendapat jodoh yang baik. Amin...

    ReplyDelete
  2. makaseh normy..insyallah ada jodoh aku nanti...amin...doa dari korang aku amat perlu..hehehehe

    ReplyDelete