Tuesday, August 02, 2011

Ramadhan Al-Mubarak 1432H

 Assalamualaikum 

Alhamdulillah bertemu lagi setelah kurang lebih satu bulan teman tidak mengaktifkan diri dalam blog ni. malam ni ada keterujaan nak tengok dan update blog teman yang lama udah tak jenguk.

Alhamdulillah jugak bertemu kita lagi dengan bulan penuh keberkatan iaitu bulan Ramadhan. Syukur lah selesai kita menjalani hari pertama berpuasa. Diharapkan amalan kita pada hari ini diterima. Insyallah. semua dah kenyang belaka ye. balik dari tarawikh pasti '2nd' round menjamu selera setelah berbuka tadi. apa rasa??? banyak air ke banyak makanan dalam perut tu???hehehehe

Teman ni banyak ayor...hehehe

Ramadhan kali ni juga terasa sedikit kekosongan buat teman. seperti sedia maklum ini Ramadhan pertama teman tanpa UMI di rumah ni. Mula2 memang terasa sangat lain. manakan tidak kalau ada Umi teman malam sebelum puasa pertama udah sibuk2 buat makanan wajib untuk bersahur iaitu 'SAMBAL JAMBI' atau orang panggil serunding ikan bilis.  

Apa-apa pun dua hari sebelum berpuasa dah sedekahkan Yasin dan doa selamat untuk arwah Umi dalam majlis kenduri tahlil dan juga sehari sebelum puasa teman dan adik-adik sempat menziarahi pusara Umi dan kaum keluarga yang terdahulu meninggalkan kita. Alhamdulillah. Semoga Arwah tenang di sana. Amin.

Alhamdulillah jugak puasa kali ni juga adik-beradik teman ada balik untuk sama2 memeriahkan rumah di Ipoh yang kebiasaanya berdua. walaupun abang-abang teman tidak dapt bersama disebabkan kekangan kerja tapi cukup untuk membuatkan rumah ni terisi dengan macam2 agenda. :)

Lepas berbuka tadi depa semua dah berangkat balik ke Kuala Lumpur semula, balik je teman dari tarawikh bersama Abah...terasa kosong rumah ni..ye la dah 3 hari bising ngan suara tangisan, gelak tawa, anak buah teman. Takpelah..Insyallah ada rezeki kita semua bole berbuka sama2 lagi ye.

udah la ye...teman pun udah ngantuk ni...sebelum tido dapat la kiranya teman sambung mengaji...Insyallah...esuk nak bangun sahur...lain beno teman rasa...selalu Umi yang kejut..heheh kali ni teman yang jadi Umi...kejut n masak untuk Abah...takpe teman suka....Alahamdulillah

Alhamdulillah...syukur padamu Ya Allah dengan rezeki mu....Amin

Selamat Malam.....jangan lupa niat sebelum tido kome semua :)

Salam....
Adie

No comments:

Post a Comment