Sunday, August 14, 2011

Menggamit Memori

Alhamdulillah selesai kita menjalani tarawikh malam ke 14 hari ini. Sedar tak sedar dah dekat pertengahan di bulan ramadhan. Apa yang dah kita semua lakukan dalam 13 hari berpuasa dan 14 malam bertarawikh..apa yang kita dapat???

Insyallah harapnya semua diberkati. Amin

malam ni teman berkesempatan mengerjakan solat tarawikh di masjid yang banyak memori waktu bersekolah di SMK Raja Chulan dan juga sewaktu berkuliah di PUO (Politeknik Ungku Omar)..Masjid di beri nama Masjid Sultan Azlan Shah.




Sudah bertahun2 teman tidak menjejakkan kaki di masjid berkenaan...menjejakkan kaki di laman masjid saja sudah menggamit seribu memori...suka duka...di masjid ni pernah beg teman di curi, di masjid ni juga bermulanya zaman sekolah menengah teman yang pada waktu itu teman menetap di asrama putera SMK Raja Chulan...setiap jumaat berbaju melayu putih bersampin biru tua. hehehehe..tersenyum sendirian.

Sekarang Masjid ni dah semakin cantik dan ada penghawa dingin...memang sejuk sangat solat tadi. berbeza ngan tempat lain..ketar2 jugak la dalam tu...ate udah solat pakai kain pelikat..hehehe

Apa-apa pun solat disini seronok..ramai jemaahnya. Bacaan imam pun sangat lunak. Bila agaknya dapat bacaan macam tu ye. :)

Mata udah ngantuk ni..esuk hari minggu teman kena kerja...ada exam lagi...letih jugak sampai ke petang..tapi tak mengapa lah..duk dalam aircond je.

Assalamualaikum :)

Adie

No comments:

Post a Comment