Thursday, March 11, 2010

P.I.K.N.I.K.

Lately cuaca cukup panas...sampai ke malam kan....kalau sidai kain pukul 3 4 petang pun sure kering jugak..hehehe...bersempena ngan cuaca panas yg berpanjangan ni...aku pi berkelah kat Ulu Chepor, Chemor, Ipoh....kebetulan adik laki aku ngan awek dia ada balik ipoh...cuti keje dua hari depa pi Penang.....so buat persiapan rapi...nak bakar ayam, ikan dan lelain....bertolak dari umah kul 11 pagi...tu pon dah panas terik.....pergi satu kereta dan aku naik motor je...disebabkan lebih muatan...hahahaha


sampai di Chepor org tak ramai..mungkin hari khamis kan..time org keje kita lak gi berkelah....dah pilih kawasan strategik dekat ngan tempat mandi n air tak dalam sgt..disebabkan ada 2 budak kecik...so boleh la depa mandi jugak kan.....


aku, adik laki aku, awek dia siap hidupkan api....kalu dtg awal lagi mesti dah siap bara api nak panggang memanggang...kurang lebih sejam bara dah siap...so kami membakar sambil bercerita dan melayan telatah anak buah aku dua orang tu yang banyak bertanya...setiap minit ada saja benda yang nak di tanya....kadang jawab je la walaupun tak betul..hahahaha


pas makan2 dan mandi manda...kurang lebih pukul 3 bersiap nak balik umah..kemas apa yang patut...dlm waktu nak balik tu berturut2 orang datang mandi.....waktu2 terik baru org ramai dtg...ye la duk umah pon panas..lebih baik mandi...sejuk la jugak...


so arini hari yng menyeronokkan walaupon penat dan ngantok..hehehe balik umah semayang then terus ambil bantal tido la..apalagi..walo panas sekali pon....janji dpt mereloh(org perak kata tido)



ni lah si kakak n adik yg banyak tanya tu...kesayangan pakcik ni


umi tgh siapakan ikan bakar...sambil onyang berkipas sendirian..hehehe


tgh berusaha menghidupkan api...lambat tul...dah la panas..hhuhuhu


ni lah dia hasil kami pada hari ini...makan besar


pose tidak dilupakan sama sekali yer.....

No comments:

Post a Comment