Tuesday, January 19, 2010

Pangkor (day 1)

lama tul tak update blog aku ni......bukan apa...takde apa benda yang menarik nak cerita...so kali ni ada benda nak citer..baru la boleh kongsi sama2....last weekend 15-17 aku dan family telah pergi bercuti ke Pulau Pangkor...berlima semuanya....Abah, Umi, Angah, Kak Za dan aku.....kebetulan 15 januari bday angah aku...so dia ajak pi bercuti...dah alama pon tak bercuti..tapi tak semua adik beradik aku yang dpt join...kalu tak lagi meriah....yop, aya, kirah n ajieb ada hal plak....takpe next time kita leh pegi lagi reramai.......bertolak dari Teluk Intan pukul 11.30 pagi...sampai di jeti Lumut dlm pukul 12.30tgh....solat jumaat dulu...sebab perjalanan feri pukul 2.30ptg...

Sampai di Jeti Pangkor lebih kurang kul 3.15...sampai ambik teksi pergi ke Coaral Bay Resot..tempat penginapan kami....bayaran teksi tu(van) hanya RM10 setiap perjalanan kemana aja nak pergi...rate sama dalam pulau tu.......lepas check-in kat apartment.....duk rileks jap...pastu kuar makan kat pekan Pangkor

Satu yang aku perasan kat pangkor ni susah nak cari kedai makan MELAYU....majoriti cina....sesetengah tempat je melayu...kena pandai cari la.balik makan rileks kat bilik.....

lepas asar dalam kul 5-6 ptg aku ngan umi, angah n kak za...pi tepi pantai pasir bogak nak menikmati pemandangan matahari terbenam....memang sangat cantik...pulau tu air bersih..dekat tempat aku tu la..tak tau la bahagian lain kan.....air jernih...pasir memutih....lepak tepi pantai sampai kul 7.30ptg......

malam lagi satu masalah nak cari makan melayu...cuma ada satu je kedai makan melayu yg terdekat dengan tempat penginapan kami....kalu lambat penuh la...sebab tumpuan kat situ je...nasib dapt makan...walaupon lambat tapi makanan SEDAP sgt...berbaloi la menunggu....


dalam ferry menuju ke pangkor...nasib la ada sorang india jadi mangsa keadaan tangkap gambo kami..heheheheh


muka2 excited baru turun feri...heheh..pangkor here we come..\(^_____^)/


menaiki teksi(van) untuk ke resort


sempat lagi tu...tunjuk gigi...gegegege


sementara nunggu angah check-in


penginapan aritu...siap ada swimming pool...sukeeeee!!!!


tgk sunset.....


smileee!!!


model selipar in the making...huhuhuhu




makan kat sini je la dua malam berturut2...hehehe


feveret aku ni...sedap sgt...

No comments:

Post a Comment