Saturday, September 18, 2010

Syawal di Ipoh



Salam syawal semua,


lama tak ketemu kita dalam ni yer..amacam raya?..best tak..pastinya semua seronok beraya..dan hari ni masuk raya hari yg ke-9...ramai yang dah memulakan kerja dan balik rumah masing2....aku punya raya tahun rasanya paling meriah....walaupon tak semua balik sekali beraya.....tapi kemeriahan tetap terasa...bermula puasa hari yang terakhir buka beramai2..siap pasang khemah...itu acara wajib The Ibrahim Clan.....lepas berbuka malam betakbir dan ada kenduri tahlil sikit..



bunga api setiap tahun ada je yang memberi..wah tak leh blah kan ayat.."memberi" katanya...hehehe..biasalah raya kalu takde bunga api n mercun tak meriah..tapi jgn sampai ada kemalangan sudahla...main berpada-pada.....



tahun ni aku sekeluarga beraya di Ipoh saja...angah, kak ngah, luthfi, kirah n iman tak balik beraya..depa raya umah mertua...raya kedua baru balik ipoh....meriah kali ni sebab dengan kehadiran anak buah yang ramai..serta yang baru lahir...mcm adik pomuan aku baru je abis pantang...beraya ngan anak baru...hehehe...



mai kita tgk2 gambo yang sempat dirakam..secara randomly....enjoy..



umi ngan cucu kesayangan..thaqif


ajieb, aku, thaqif, umi, abah, aya & siti khadijah (tiada dlm gambar yop, kak yong, angah, kak ngah, luthfi, kirah & iman)


thaqif segak berbaju melayu bersama akilah..


si kakak seronok bermain bunga api


rendang kerang mak aku memang no.1 la..terbaekkk!!!


rendang daging pon ada jugak...


kuih raya yang siap dia susun kedalam bekas..


raya kali ni kira berjaya buat aku yang menghasilkan 2 jenis biskut raya...percubaan pertama kira menjadi jugak la...walaupon keras sedikit tapi laku jugak beb...dah tinggal separuh biskut Oatmeal aku ni....



mercun 25 das ni di taja oleh adik ipar aku yg bekerja sebagai polis..hehehe


pelita wajib setiap tahun ada....


sesi maaf bermaafan...diketuai oleh abah aku....


seronok bila berkumpul ramai2


sekali sekala berjumpa..mcm2 agenda dibincang

1 comment: