Tuesday, September 07, 2010

Semangat Raya....

Raya, raya , raya.....hehehe...pas balik dari berbuka pose ngan membe2 aku...balik umah ajak adik pompuan aku yg dah balik cuti seminggu buat kuih raya...heheh kuih yang paling simple dan semua org buat punya la...sebut je cornflakes madu..pasti dah tau kan.....saje this year teringin nak buat sendiri...dah pasang angan2 lama...bila time ada geng baru buat...nasib ada adik aku ni...ada geng berborak...ditemani plak anak buah aku yang banyak mulot tu...dia pon sibuk nak buat kuih jugak......

adik pompuan aku gak nak balik beraya umah mertua kat Kelantan..so dia nak bawak balik skit..nak bagi mak mertua katanya....so sweet....hehehe..ala resepi ni ringkas je..main campak2 je..tak payah nak adun bagai ngan mixer la apa la...hehehe...

so enjoy....betul kata org yer..memasak, merekacipta atau apa2 saje berkaitan ngan menghasilkan sesuatu adalah terapi tuk diri sendiri...bila dah siap puas sesangat...heheheh..poyo je ayat...




sessi beramah mesra ngan si budak genit tu..dia pon sibuk nak tolong...comel je..


ni acuan dia..yg dah rope warna penyokong kedah ni..hijau kuning...



ni lah bahan penting..takde ni tak jadi kot...heheh


yang dah siap gaul ngan madu, butter n gula.....


letak truffels pelangi..improvise skit


yg ni plak coklat rice...yummy


adik pompuan aku tengah packing dalam bekas nak bawak balik kelantan...

1 comment:

  1. Wah buat kuih pulak dah.. Aku nak ucapkan salam aidilfitri untuk hang sefamili. Semoga Aidilfitri tahun ni lebih bermakna untuk hang dan famili.

    Opps ni url baru aku : http://hikayatindahteja.blogspot.com/

    ReplyDelete