Friday, September 24, 2010

Gara-gara Nenek Kebayan.....

petang tadi sampai gak hajat aku nak tgk citer MAGIKA kat pawagam....kira orang terawal gak la tengok.citer baru kuar semalam..last aku tgk wayang maybe 2 bulan lepas...hehehehe...aku pi ngan farid n 3 kawan dia yang lain...tayangan kul 4.30 petang...abis dalam kurang lebih kul 6...

so kesimpulan yang aku leh bagi kat filem ni ialah...menarik n lain dari filem melayu yang sebelum ni..pujian harus diberi kepada Edry kru sebab idea genius beliau.....dan pilihan pelakon yang ada nama salah satu strategi yang bagus....jalan cerita yang ringan dan sesuai ditonton seisi keluarga.

yang paling teruja dah tentu tgk Ziana zain sebagai nenek kebayan...nyaring, kelakar, evil...dalam keadaan mengandung pon boleh terloncat2...tabik btul la makcik sorang tu..hahahaha....pelakon lain pon not bad gak...suka btul lagu memula yg maya karin nyanyi..

pas abis citer magika...pi solat asar then round2 dalam jusco...shopping mata je...sementara hujan di luar reda skit....

dalam kul 7 petang kat jusco ujan dah stop...yakin btul aku pon ambik motor dan terus balik....then tak sampai 5 minit aku keluar.....selebat2 nya hujan turun...adoyaii...hujan ni memang tunggu aku btul kot...hahahaha..nenek kebayan panggil hujan ni....

nak dijadikan cerita.....

lagi 200 meter nak sampai fly over ingat nak berenti sekejap.....ni lagi parah...air naik plak kat jalan...dalam hati habislah plug motor aku bermandi air...sah memang betul..terus mati motor aku...start punya start tak boleh...tolak la aku dalam keadaan gelap hanya berteman lampu kereta je...tolak ke bawah fly over....tenangkan diri....guna kemahiran yang aku ada...bukak seat motor ambil pembukak plug dan buka...lap skit ngan kain je...kertas pasir plak takde....try start tak boleh gak...parah ni....maghrib dah la blum solat lagi...try dalam 10 kali start Alhamdulillah bole....aku apa lagi cuba memecut nak sampai umah je dalam hati...

tapi apakan daya tak sampai 500m aku jalan...dia boleh mati tgh2 jalan plak....hahahaha...berenti la aku tgh2 tu..nasib kete tak byk..aku tolak la ngan kaki...malu apa dikisah...aku tutup muka ngan wiser helmet...hahahaha...

buat mcm tadi gak bukak plug..aku lap semua sekali lobang2 plug tu aku lap....alhamdulillah berjaya...aku tawakkal je nak sampai umah lagi 4 km.....apa lagi rempit la...sampai langgar lampu merah...nak kejar maghrib punya pasal..padahal kat Jusco tadi pon leh solat kan....

dah nak jadi apa nak buat...hai la nenek kebayan punya penangan......hehehehe

No comments:

Post a Comment