Tuesday, December 01, 2009

Menjala di Malim Nawar

Masa lepak kat kedai mamak lepas main boling kitaorang dah rancang nak balik umah pakcik aku kat Kg Kongsi Baru, Malim Nawar. Ni gara2 ramai tak puas hati pasal one of my cousin dulu balik umah dia kat malim nawar tak bawak sekali aku n lelain…sekadar tgk gambar kat FB je….so kali ni semua nak ikut… Apa yang menariknya kat sana tu????? Mesti ada org tanya…hehehehe Sana banyak lombong n pemandangan yang cantik…..so kitaorang cadang nak menjala ikan talapia n buat barbeque kat umah pakcik aku yang tak jauh dari lombong. Tak sabar gila nak masuk lombong yang tak berapa nak dalam…dekat tepi je la…hahahaha….dulu zaman sekolah lagi…aku selalu lepak umah pakcik aku ni….bila time cuti sekolah suka dtg sini…memancing…menjala…mandi lombong….heheh..seronok sgt….skang ni tak de la mandi lombong dah tua…hehehehe Kita orang bertolak ke Malim Nawar lepas Asar sesudah melantak kat umah org beraya…hehehe..sempat lagi tu…sampai lebih kurang pukul 5.30….terus siap2 tukar baju n pergi lombong yang dikatakan….dalam 3 buji kereta…..11 orang….sesampai je apalagi terus turun dlm…kat tepi je la…epoy n arif menjala..sementara yg lain termasuk aku tgk dari jauh..main air n bergambar….tu wajib… So banyak la jugak hasil tangkapan petang tu….pengalaman yang menarik… Balik dah dekat maghrib…ujan plak…so berlari anak ke kereta memasing….kecoh giler waktu tu.. Malam apa lagi…acara yang paling ditunggu….panggang memanggang….yummy…mcm2 ada…ayam, ikan, kerang pun ada…..so hasilnya tgk kat bawah….





































1 comment:

  1. bestnya dapat g jalan2 n main kat lombong kan?dapat banyak ikan n leh bakar2 lg yea?hehehe...
    tapi pose tetap maintain...wakakaka

    ReplyDelete