Tuesday, October 26, 2010

Umi kuatkan semangat!!!!

hari ni masih lagi muram dan masih dalam keadaan terkejut.....aku masih tidak percaya apa yang aku dengar semalam.....seperti kilat memanah di tepi telinga aku....

tujuan ke KL dengan niat nak bawak umi balik dari Hospital selepas menjalankan x-ray....dengan harapan ada berita baik yang diperolehi...tapi tuhan tu maha pengasih dan maha penyanyang kepada umat2 nya....

sampai saja di rumah opah..terus dapat panggilan dari adik perempuan aku..mengatakan penyakit yang umi alami selama ni dah melarat menjadi KANSER...Ya Allah sgt besar ujian mu kepada Umi dan juga terhadap kami anak2nya....lepas mendengar ayat adik aku tu..terasa mcm jantung aku nak luruh...kenapa leh jadi macam ni...

Umi nampak sihat sgt...tapi kenapa leh jadi mcam ni...aku cuma berfikiran positif....minggu depan umi akan menjalani rawatan Kimoterapi....YaAllah aku tak sanggup melihat umi menderita....ye la aku tau mcm mana rawatan kimoterapi tu......aku harap umi dapat kuatkan semangat dan lawan penyakit tu...

Umi...kami adik beradik n Abah akan ikhtiar yang terbaik untuk umi.....Insyallah.....

Madir tak nak umi lemah...n madir harap madir dan adik beradik lain pon tak lemah...kuat semangat tuk kita harungi benda ni sama2...apa jua keputusan kita terima dan bersedia....

Madir SAYANG umi sangat-sangat......

4 comments:

  1. Sabar dan kuatkan semangat ok. Usaha, doa dan tawakal. InsyaAllah semuanya akan dipermudahkan. Aku harap dan doa kan Umi hang akan cepat sembuh.

    ReplyDelete
  2. Insyallah normy...kami adik beradik ikhtiar apa yg terbaik...dan doa tu sgt penting....terima kasih normy..doa2 dari kalian pon amat dihargai...amin

    ReplyDelete
  3. sabar menempuh ujian dr Allah s.w.t...

    ReplyDelete
  4. beb.. byk bersabar dan tawakal pada Allah.. semua ujian dan dugaan ade hikmahnya.. Allah xduga kita kalau kita xkuat menghadapi dugaanNya.. semoga umi ko tenang dan tabah hadapi dugaanNya.. ko pun kene kuat beb... Insya Allah.. Alla SWT maha mengetahui dan mengasihani hambaNya.. aku doakan terbaik untuk korang semua..

    insya Allah.

    ReplyDelete